Integruota pamoka ,,Pasaulis kaip didelė simfonija“ (M. K. Čiurlionis)

    Gruodžio 10 dieną mūsų mokykloje vyko integruota lietuvių kalbos, dailės, muzikos ir informacinių technologijų pamoka ,,Pasaulis kaip didelė simfonija“, skirta kompozitoriaus ir dailininko Mikalojaus Konstantino Čiurlionio 140-osioms gimimo metinėms paminėti. Šios pamokos tikslas – pagilinti mokinių žinias apie kompozitoriaus ir dailininko gyvenimą ir kūrybą. 5-10 klasių mokiniai ne tik susipažino su genijaus  muzikos ir dailės kūriniais, bet ir praplėtė savo akiratį, atskleidė kūrybiškumą, lavino meninę vaizduotę.

    Skambant  M. K. Čiurlionio ,,Bėkit, bareliai“, ekrane  besikeičiant pateiktims, kuriose – gražiausi Lietuvos vaizdai, lietuvių kalbos mokytoja S. Navickienė atskleidė mūsų krašto grožį  E. Mieželaičio eilėraščio ,,Čia Lietuva“ posmais. Susirinkusiųjų smalsumą sužadino 8 klasės mokinės Godos  laiškas, skirtas M. K. Čiurlioniui. Skaitydama laiško ištraukas, Goda mus vedė paslapčių kupinu dailininko ir kompozitoriaus gyvenimo keliu.

    ,,Vėlinių dieną kartu su tėvais vaikščiojau po Vilniaus senąsias Rasų kapines – tą paslaptingą mirusiųjų miestą, kuris nustebino mane savo didybe. Skaitydama užrašus ant antkapių, man nepažįstamus vardus ir pavardes, aš netikėtai atsidūriau prie tavo kapo. Trumpam susimąsčiau: genijaus kelias –  koks jis? Nejaugi gali trapus žmogus atlaikyti tiek jam skirtų išbandymų? Kaip telpa žmoguje tiek daug ir dangaus, ir pragaro?“ Į šį klausimą atsakė 8 klasės mokinės Agnė ir Rasa, kurios  pademonstravo pateiktis apie kompozitoriaus ir dailininko gyvenimą, jo kūrybos kelią išskirdamos svarbiausius biografijos faktus, garsiausius muzikos ir dailės kūrinius.

    ,,Pasaulį tu įsivaizdavai kaip ,,didelę simfoniją, kupiną gėrio ir vilties“. Gėrėdamasis paprastu žmogumi, kuris vienas laukuose dainuoja sau, sakei, jog ,,tada muzika paliečianti jautriausias sielos stygas, ir toks esąs jos pašaukimas: sužadinti visa, kas gražiausia ir geriausia žmoguje“. Tavo muzika, kurioje garsai, ritmas ir muzikinis piešinys susilieja į harmoningą visumą,  daro stebuklus: ji mane ramina, kartais sukelia jausmų audras, bet visada pakylėja virš kasdienybės. Klausausi jos ir nesuprantu, kur esu: rodos, vaikštau miške, užvertusi galvą žiūriu į pušų viršūnes, įkvepiu gaivaus oro, tada mintimis nukeliauju į gintarinį Baltijos pajūrį ir ilgesingai žiūriu į tolį“, - tęsė Goda kviesdama mokinius pasiklausyti ištraukos iš simfoninės poemos ,,Jūra“.

    Mokiniai taip pat klausėsi M. K. Čiurlionio harmonizuotos lietuvių liaudies dainos ,,Beauštanti aušrelė“, ištraukos iš simfoninės poemos ,,Miške“. Pamokos dalyvius sužavėjo literatūrinė kompozicija. Ekrane besikeičiančias  skaidres su M. K. Čiurlionio paveikslais papildė meniškas kompozicijos dalyvių žodis. 

    ,,Žiūriu ir negaliu atsižiūrėt: tokia graži ta mūsų Lietuva. Ji man  panaši į tavo kurtą ,,Karalių pasaką“, kur du karaliai tamsiame miške laiko delnuose švytinčią kaimo sodybėlę. Pakėlę stebisi, neatpažįsta, nes tai savotiškos lietuvių kaimo kultūros šviesa, kurios pasaulis dar nebuvo regėjęs... Kad ir kiek bevaikščiočiau akimis po šį paveikslą, vis tiek ir vėl ateinu į šviesą. Gėriuosi ja ir tyliai sau kuždu: ,,Kažkur vidunaktis.../ Medžiai nubunda.../ Kažkas vidunaktį kelio neranda.../ O mano kraštas – šaltinių raštas,/ O mano kraštas – saulės legendoj“, - prasmingai šią pamoką pabaigė Goda.

Mokyklos informacija

IMG_1375
IMG_1379
IMG_1385
IMG_1389
IMG_1396
IMG_1399
IMG_1401
IMG_1402
1/8 
start stop bwd fwd